裙windy

后会有期or无期?
╮(╯_╰)╭who care

守夜人誓言:

「长夜将至,我从今开始守望,至死方休。我将不娶妻、不封地、不生子。我将不戴宝冠,不争荣宠。我将尽忠职守,生死於斯。我是黑暗中的利剑,长城上的守卫。我是抵御寒冷的烈焰,破晓时分的光线,唤醒眠者的号角,守护王国的坚盾。我将生命与荣耀献给守夜人,今夜如此,夜夜皆然。」  

Night watcher swear:

"Night gathers, and now my watch begins. It shall not end until my death. I shall take no wife, hold no lands, father no children. I shall wear no crowns and win no glory. I shall live and die at my post. I am the sword in the darkness. I am the watcher on the walls. I am the fire that burns against the cold, the light that brings the dawn, the horn that wakes the sleepers, the shield that guards the realms of men. I pledge my life and honor to the Night's Watch, for this night and all the nights to come."

这段话被熟知应该是因为冰火吧。
然而我怎么老觉得在堂吉诃德里提到的某本骑士小说里有过类似的话呢?😂😂😂
真为自己可怜的记忆力捉急了😭😭
哪个小伙伴能查下堂吉诃德原文啊?应该是不止一次提到过的。。。

评论 ( 5 )
热度 ( 9 )

© 裙windy | Powered by LOFTER